fredag 11. november 2011

Jul på gammelt vis

Det går fort til 1.søndag i advent og mange har begynt å planlegge den koselige adventstiden. 
I år har jeg allerede pyntet til jul…


…men det gjelder ikke hjemme. På Kolsås Hagesenter derimot er det nå JUL i interiøravdelingen. 


Her har jeg satt frem et fat med julekaker. Jeg liker godt å bruke blader, kvister, granbar eller annet grønt på stettefatet sammen med kaker, sjokolade o.l. Det blir utrolig dekorativt. Dette stettefatet er bare så fint! Det er fra Mille Moi.


Kolsås Hagesenter ligger nydelig til ved en gammel gård. Her finnes blant annet et stabbur, låve og fjøs. Et av Bærums eldste hus ligger på tomten! De gamle låvedørene har tilhørt stedet og jeg har hentet de på låven og trukket de inn i interiøravdelingen.  
Sofaen heter LOVE SEAT og er fra Mille Moi.  
Til høyre ser dere et sjarmerende Sedertre.


Jeg har laget en utstilling som skal gjenspeile "jul i gamle dager." 


En gammel slitt dør er brukt som bordplate. 



Sluffen er fylt med julegaver. 

 


Kanelstenger lukter nydelig og er perfekte i juleutstillingen.


Drivhuset bugner av deilige gourmet produkter. 

 

Bordet er pyntet til julemiddagen.


Har hengt en Vrihassel over bordet med julekuler. Utrolig dekorativt og kan brukes på mange måter. 


Lysestakene fra Affari har dere sett før hjemme hos meg. Jeg synes bare de er så tøffe!!  


Deilig mykt reinskinn. Vi har et stort utvalg av skinn i ulike størrelser. 


Dette er et rom som tidligere ble brukt som "møkkakjeller." Det er bygget i stein og rommet gir en helt spesiell stemning. Her har jeg pyntet med levende lys og skinn.   


Et lite lys som skinner i steinveggen. 

Ønsker DEG en fin planleggingstid. 
I dag er det 43 dager igjen til JUL.

MAIAklemmer

25 kommentarer:

Simones Country Home sa...

Oyyyy så mye lekkert da! Jeg må ta turen dit før jul ja, det er jo helt klart. Så utrolig fint pyntet. :o)

Ha en super helg.

Klem Simone :o)

Cecilie Sundfærs malerier sa...

Så utrolig mye fint! Skulle ønske jeg bodde nærmere, da hadde jeg helt klart kommet innom:)

Ha en fin helg.)

Klem Cecilie

Hulda sa...

Du er utrolig heldig som har en slik jobb! Dette var bare utrolig vakkert! Ser elementer her som jeg også har brukt i dekorering, blant annet den gamle døra. Takk for god inspirasjon!

Noatunfrua sa...

Her var det mye fint!! Elsker sluffen med gavene... Skikkelig go'følelse!

Må jo definitivt være drømmejobben dette her ;)

God helg!
LailaKlem!

ISABEL sa...

What a beautiful store! The Xmas decoration is so cute.
Have a nice day

(eddas) sa...

Ser ordentlig fint ut der:)
kos deg i førjulstiden...
klemklem

Maliva`s verden sa...

Herlig inspirasjon Marianne..og mange fristelser. Flink du er, skjønner du er på rett plass;o)
Ønsker deg og dine en fin førjulstid. Klem fra meg

Anonym sa...

Åh så lekkert,fantastisk,der skulle jeg gjerne ha vært. :))))
Klem Mette.

My home is my Castle sa...

Hva kan man si ???
Mister nesten munn og mæle etter disse utrolig vakre bildene !!
Såå flink du er Maja !!!!Dette kan du....
Skulle bare ønske jeg hadde bodd nærmere ;)

Klem,Kari

Sommerhuset i bakken sa...

WOW! Så utrolig mye flott! Herlig dekorert! Liker, liker, liker ;-)Så flink du er!

Ha en super helg!

Guttemamma sa...

Dette ble virkelig flott, så flink du er Maia!! Og moro at du har fått denne jobben!!! Takk for herlig inspirasjon og stor klem♥

Eva Britt sa...

Så koselig du hadde dekorert.Gjennomtengt og vakkert.
Ha ei koselig helg.

ANETTESHUS.COM sa...

Å, sååå koselig, Marianne! Kom i julestemning:))

Ha en super lørdag!

KLEM KLEM

manon 21 sa...

De belles ambiances

Amicalement,

Manon

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Marianne:) Du må slette den gamle "linken" og legge til url-adressen http://anetteshus.com på nytt. Det skal fungere. Ja, jeg har ny bloggplattform - joomla, ikke blogger - men det skal ikke ha noen betydning.

Eneste forskjellen er at Anetteshus dukker opp uten bilde i bloggrollen. Blogger/googels bloggroll leser kun hele rss feeden på blogspot-blogger, ser det ut til;) Men, men. Håper dere allikevel klikker på linken?;)


Ha en fortsatt fin helg!

KLEM KLEM

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Marianne:) Du må slette den gamle "linken" og legge til url-adressen http://anetteshus.com på nytt. Det skal fungere. Ja, jeg har ny bloggplattform - joomla, ikke blogger - men det skal ikke ha noen betydning.

Eneste forskjellen er at Anetteshus dukker opp uten bilde i bloggrollen. Blogger/googels bloggroll leser kun hele rss feeden på blogspot-blogger, ser det ut til;) Men, men. Håper dere allikevel klikker på linken?;)


Ha en fortsatt fin helg!

KLEM KLEM

Landcharm sa...

Her har du gjort en flott jobb. Masse fin julestemning! Nyt søndagen.

Unknown sa...

Ooohh, så mye lekkert!!
Og så vakkert stylet ♥
Du er knallflink!
Fikk veldig lyst til og få til et besøk hos dere;)

Ha en finfin kveld!

Klem Line

Villa von Krogh sa...

Dette var et deilig bildemåltid! :) Vet du forresten hvor gavepapiret er fra? Jeg skal ta meg en tur en dag jeg:)
Klem til deg søta.

naturglede/Randi Lind sa...

Noe så nydelig.Jeg blir inspirert og glad av å se og lese her hos deg. Tusen takk og jeg ønsker deg fine dager mot advent:)

Jill sa...

I have just found your beautiful blog and so glad that I did. What a inspirational blog, I will be returning.
Jillx

debje sa...

ooooooooooo I love it, so cosy for long winter times...

Magdalena sa...

heia.. så utrolig nydleig utstilling!! så god du er! tøffe lysestaker og mass eflot rustik pynt!
hilsen magny

h.espe sa...

Hei kjære Maia!!
Så nydelige bilder fra Kolsås hagesenter - gjenspeiler akkurat den fantastiske stemningen jeg selv fikk oppleve i forrige uke! Hadde dessverre ikke kamera med, og de få som jeg tok med min søster sin ePhone, ble dessverre av en slik kvalitet at jeg ikke kunne bruke de...
Utrolig masse flott hos dere nå, så kanskje blir det en tur til før jul, vi får se... :)

Ha en finfin ukeslutt!

Goklem fra Hildegunn

Mamsens hus sa...

Så mye lekkert!
Det må være utrolig fint å jobbe med interiør. :)
Vet at jeg skal bruke granbar på mitt stettfat i julen. :)
Tusen takk for inspirasjonen.
Klem